دعوی وام گیرنده

هرآنچه که وظیفه یک وکیل است

دعوی وام گیرنده

۵ بازديد
اقامه دعوی علیه وام گیرنده:
در صورتی که ضامن نسبت به پرداخت مبلغ وام اقدام کند و مثلاً از حقوق وی کسر شود، می تواند به مطالب خود یا وام گیرنده مراجعه کند. ضامن بدون اخذ سفته و چک نیز می تواند به مضمون رجوع کند اما این امر باعث اطمینان بیشتر کار او می شود.
 
ضامن زمانی می تواند اقدامات قانونی لازم را انجام دهد که موعد پرداخت وام و اقساط فرا رسیده و پرداخت به دلیل عدم پرداخت وام گیرنده توسط ضامن انجام شده باشد. بنابراین اگر مبلغی از حساب ضامن کم نشده باشد نمی تواند به وام گیرنده مراجعه کند. طبق ماده ۷۰۹ قانون مدنی حتی پس از کسر قسط از حقوق ضامن می تواند به آن مبلغ به مستعیر مراجعه کند.
 
در صورتی که مبلغ پرداختی ضامن کمتر از بیست میلیون باشد به شورای حل اختلاف و در غیر این صورت برای مبلغ بیشتر به دادگاه عمومی حقوقی مراجعه نماید.
 
مسدود کردن حساب بانکی ضامن:
در صورت عدم پرداخت اقساط معوق توسط وام گیرنده، بانک حساب ضامن را مسدود می کند. در چنین شرایطی وام گیرنده مجاز به برداشت از حساب به ضامن نیست و عملاً ضامن توانایی استفاده از حساب را ندارد.
 
برداشت از حساب ضامن توسط بانک:
غالباً برای برداشت از حساب، دستور مرجع ذی‌صلاح لازم است، اما بانک‌ها و مؤسسات مالی در فرم قرارداد خود که به امضای وام گیرنده و ضامن می‌رسد، بندهایی را مشخص می‌کنند تا بانک مجاز به برداشت از حساب باشد. . در نتیجه در صورتی که وام دارای اقساط معوق باشد و وام گیرنده در دسترس نباشد، امکان برداشت بانک از حساب ضامن بدون تصمیم مرجع وجود دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.